سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران من
قالب وبلاگ

 

به نام پروردگار هستی بخش

    خالق عطوف کودکان را سپاس که غنچه های بوستان آفرینش را به ما سپرد تا با پیوند آنان به شجره ی طیبه عالم هستی ، این عباد سالم پروردگار را به عباد صالح خداوندگار تبدیل کنیم.

   سال روز ویژه ی کودکان، فرصت فرخنده ای  است تا وجود این امانت های پر بها را گرامی بداریم و به تک تک تلاشگران حوزه ی کودک نیز خداقوت بگوییم.

امسال با آغاز فصل زیبای دانایی و خرد، درحالی هلهله ی بزرگداشت کودکانمان را به تماشا نشسته ایم که بحران های اقتصادجهانی، بیکاری ،جنگ های سخت و نرم ،آوارگی،خشونت، تبعیض، بلایای طبیعی و سوانح گوناگون ، سرنوشت خیل عظیمی از کودکان جهان را در سالی که گذشت ،در معرض خطر و آسیب های جدی قرارداده اند؛ چراکه کودکان معمولا سهل الوصول ترین قربانیان هر بحرانی هستند و صدای نحیف ایشان اغلب هرگز شنیده نمی شود.

    به مدد نظام سلطه ، جهان هر روز شاهد رویدادهای ناخوشایندی در حوزه ی کودکان است. بسیاری از کودکان به دلایل ناگفته ای همچون قومیت ، ملیت یا دین و آیین خاصی در کشورهای مختلف دنیا از حقوق اولیه انسانی بی بهره اند و مورد فقر، گرسنگی، بهره کشی ، شکنجه، سوءاستفاده های جسمی و روحی، محرومیت از تحصیل، بهداشت و زندگی تحت مراقبت و سرپرستی خانواده قرار دارند.

علیرغم وضع موجود ، بر مبنای تعالیم ارزشمند نبی مکرم اسلام ، رسول نور و رحمت صلوات الله علیه ، ما براین باوریم که همیشه و همه جا کودکان مقدم اند و بروز هرگونه اصلاح و پیشرفتی در جامعه قطعا با تغییر در وضعیت کودکان نمود پیدا خواهد کرد.

    خوشحالیم از این که روز هایی همچون روز کودک وجود دارند تا یادآوری باشند برای این که بدانیم هنوز انسان های زیادی در گرداگرد جهان به آینده ی بشریت می اندیشند؛ و آرزوی تمامی رهروان راستین ادیان توحیدی همه جا و همیشه یکی است :

رشد همه جانبه ی کودکان سراسر جهان با هرمذهب، ملیت،گویش و نگرش ؛ با بهره گیری از امکان عادلانه ی تحصیل، سلامت، بازی، امنیت، شادی ، تفریح، محیط های غنی و دوستدار کودک.

برنامه ی گرامی داشت کودک که به جهت گستره ی اهمیت کودکان در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از سال جاری در قالب یک هفته در ایران برگزار خواهد گردید؛زمان مغتنمی است برای همگان که به وظایف خویش درباره ی کودکان ، همه ی کودکان اندیشیده و با همفکری برای حل چالش های پیش رو از همه ی امکانات و تعالیم والای مذهبی  برای حداکثرتغییرات مطلوب در حوزه ی کودکان کمک بگیرند. و هم زمان با تبیین حق کودکان در سطح خانواده و جامعه، شیوه های صحیح تربیتی را به آموزش همگانی گذارد.

با امید آنکه در سال پیش رو ، عدالت آموزشی با پوشش کامل کودکان لازم التعلیم در مطلوب ترین کیفیت ، برای هر دو جنس و در تمام مناطق کشور ، برخورداری از بهداشت، امنیت در خانه و جامعه ، سلامت جسم و روان ،تغذیه کافی و مناسب و در یک عبارت تحقق حقوق اسلامی و انسانی برای همه به ویژه کودکان را نظاره گر باشیم.

                                                  دوستدار همه کودکان : ص. رستما

 

 


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 1:56 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 80698