سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران من
قالب وبلاگ
عادت‌هایی که سبب تخریب سلول‌های مغزی می‌شوندبرخی از این عادتها و عوامل مضر برای مغز عبارتند از:

1.نخوردن صبحانه: افرادی که صبحانه نمی خورند میزان قند خونشان بیش از حد معمول افت می کند. این امر باعث می شود که مواد مغذی به میزان کافی به مغز نرسد و سلول‌های مغزی تحلیل بروند.

2.پرخوری: پرخوری در واقع موجب سفت شدن سرخرگ‌ها در مغز می شود که نتیجه آن کاهش قدرت ذهنی است.

3.کشیدن سیگار: سیگار از چند جنبه بافت مغز را تحلیل می برد و از عوامل تشدید کننده خطر بروز آلزایمر است.

4.مصرف زیاد مواد قندی وشیرین: مصرف زیاد مواد قندی در فرآیند جذب پروتئین و مواد مغذی در بدن اختلال ایجاد می‌کند و حاصل آن سوء تغذیه و اختلال در رشد مغز است.

5.آلودگی هوا: مغز یکی از مهمترین مصرف کنندگان اکسیژن در بدن است. استنشاق هوای آلوده سطح اکسیژن مغز را پائین می آورد و کارآیی این عضو حیاتی را کاهش می دهد.

6.کم خوابی: خواب از اقدامات مهم برای استراحت دادن به مغز است. کم خوابی زیاد و طولانی مدت مرگ سلولهای مغزی را تشدید می‌کند.

7.پوشاندن سر در هنگام خواب: خوابیدن در حالتی که روی سر پوشیده باشد مانند کشیدن پتو روی سر یا صورت که باعث افزایش کربن و کمبود اکسیژن برای تنفس می‌شود، تاثیر مخربی روی مغز دارد.

8.کار کشیدن از مغز در دوره بیماری: کار یا مطالعه زیاد و شدید در مواقعی که بیمارهستید توان مغز را کاهش داده و به سلولهای مغزی آسیب وارد می‌کند.

9.کمبود افکار سازنده و محرک مغزی: اندیشیدن بهترین شیوه برای ورزیده کردن مغز است و فقدان افکار محرک مغز می تواند موجب تحلیل رفتن بافت مغزی شود.

 

10. کم حرفی دائمی: صحبت کردن از روی مطالعه و نه پرحرفی‌های بیهوده و به اشتراک گذاشتن دانش و آگاهی با دیگران، باعث افزایش کارایی مغز می‌شود.

[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:11 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 80965