سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران من
قالب وبلاگ

   

دینگ دینگ!2

 

 

    گذشته از بیماری های نوپدیدجسمانی که ابتلابه آنها به اثبات رسیده وجامعه جهانی درمعرض گسترش این نوع مشکلات قرار گرفته است، باید به نگرانی روان شناسان و متخصصان این رشته نیز اشاره شود. ایشان هشدار می دهند استفاده بیش از حد از سامانه های ارسال پیام توسط email و نیز پیامک (SMS) ممکن است باعث کاهش مهارت های افراد در ایجاد ارتباط رو در رو شود، زیرا  این کاربران به دلیل نداشتن ارتباط واقعی و چهره به چهره توانایی های لازم در برخورد با دیگران را از دست می دهند و در صورت لزوم ، امکان مواجه شدن با طرف های معامله و مراوده درزندگی اجتماعی و فرهنگی غیررسانه ای را نخواهند داشت.

   علاوه برتضعیف تبادل و ارتباط کلا‌می، بروز ارتباطات یک جانبه یعنی ارتباط با گروه همسالا‌ن وتبادل تجربه کمتر در جوانان و افزایش افسردگی در افراد و عدم تبادل احساسات وعواطف انسانی، هم چنین می‌توان به وقت گیر بودن، رعایت نشدن میزان بسیاری از نکات دستوری، ادبی و فنون نگارش، محدود شدن خزانه لغات با استفاده از پیامک (SMS) ، اشاره کرد.

    روانشناسان ومتخصصان پزشکی اجتماعی معتقدند  مهم ترین خطر در  فرایند به کارگیری سامانه های ارتباطی جدید و برقراری ارتباط با email و پیامک (SMS) می تواند  زمینه های لازم را برای اعتیاد افراد به این امکانات فراهم کند، همان گونه که در دوره معاصر شاهد اعتیاد و ایجاد مشکل برای بسیاری از کاربران بازی های رایانه ای و ویدیویی بوده ایم، این خطر(اعتیاد به email وSMS) به عنوان یک بحران و بیماری نوپدید دیگر در عصر ارتباطات می تواند مورد توجه و دقت نظر کارشناسان واقع شود.

نکته قابل تامل جهت  رژیم های تغییر وزن :

     ارسال هرپیام بخصوص زمانی که با شتاب و عجله همراه باشد، موجب خستگی ذهنی وهدر دادن انرژی می‌شود و میل به غذا خوردن را افزایش می‌‌دهد.

آمار استفاده از پیامک :

    اعضای هرخانواده ایرانی بطور متوسط دوتلفن همراه دارند؛براساس آمار شرکت مخابرات ایران هر مشترک تلفن همراه اپراتور اول ماهانه بیش از 89 پیام کوتاه رد و بدل می‌کند. این شرکت اعلام نموده هر روز بطور متوسط 19میلیون پیامک درایران ارسال می‌شود.
استقبال واستفاده‌ ایرانیان از سرویس پیام کوتاه نسبت به سایر کشورها بیشتراست. مثلاًدر انگلستان زادگاه پیامک، روزانه حدود 5 میلیون و 930 هزار پیامک فرستاده می‌شود که بسیارکمتر از آمار مشابه در ایران است.

 

 


[ دوشنبه 88/2/28 ] [ 8:46 صبح ] [ رستما ] [ نظرات () ]

    

دینگ دینگ!

 

" SMS "

 

خطر ... یک آسیب نوپدید

لطفاً هوشیار باشید!

    تغییر روز افزون در شیوه زندگی وآداب معاشرت افراد با یکدیگر در حال حاضر ، موضوع تازه ای نیست و تمام جوامع از این تغییرات سهم قابل توجهی دارند،گرچه طی روزهای گذشته خداحافظی تلگراف را به عنوان یکی از قدیمی ترین رسانه های سده گذشته شاهد بودیم، اما به وجود آمدن سیستم های جدید ارتباطی و سامانه های ارسال پیغام به وسیله اینترنت "web poplith" ، تلفن همراه "پیامک (SMS)" ، پست الکترونیکی "email" و RSS همه و همه باعث شده اند تا مردم ادامه ی زندگی اجتماعی،تجاری وفرهنگی خودرا درگرو بهره بردن ازاین امکانات ببینند، امکاناتی که گرچه به ظاهر ازتماس های حضوری و فیزیکی افراد کاسته است، اما به همین میزان نیز باعث بروز مشکل و بیماری های نوپدید درکاربران این سامانه ها در سراسر جهان شده است.در جامعه امروزی پیامک (SMS) به رسانه ای غیر‌رسمی تبدیل شده است که فضایی خلوت را برای فرد ایجاد نموده و گاه او را به انزوا و جدایی ازجامعه سوق می‌دهد.

     این رسانه نوین و دیجیتال به دلیل ایجاد فضای دلخواه برای ابراز و انتقال احساسات فرد، مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

ایجاد مشغله ذهنی وسرگرم بودن علت اصلی استفاده جوانان از پیامک (SMS) است. در اغلب موارد موضوعاتی که در ار‌سال پیامک (SMS) ها به آن پرداخته می‌شود مطالبی هستندکه از نظرآسیب شناسی می‌توانند فساد‌هایی را در جامعه به وجود آورندکه خوش بینانه ترین وضعیت آن ساختن و شایع نمودن طنزهایی است که چندان پسندیده نمی باشند . البته تبدیل شایعات و اکاذیب به عنوان اطلاعات می‌تواند در آینده ارتباطات تلفن همراه از قبیل پیامک و بلوتوث را به سرنوشت نشریات زرد دچار کند یعنی اثر بومرنگ و بازگشت منفعل و غیر موثر پیام‌ها.

    در واقع پیامک (SMS)رسانه‌ای است ‌که در"جمعی"  یا "فردی" بودن آن تردید وجود دارد؛ زیرا به این دلیل که می‌‌تواند جریان‌سازی کند و طیف وسیعی را مخاطب خود قرار دهد"جمعی" و به این جهت که ابزاری پنهانی و شخصی است"فردی" به شمار می‌‌آید.

     براساس پژوهش بین المللی خبرگزاری رویترز،روزانه 93 میلیون و500 هزار پیامک (SMS) درجهان از طریق تلفن های همراه ارسال می شود و چیزی کمتر از این رقم اختصاص به ارسال پست الکترونیکی emailدارد که باعث می شود فشار جسمی و روانی ناشی از این پیام بازی های عصر ارتباطات روز به روز افزایش یابد.

این پژوهش نشان می دهد :

   آن دسته از کاربران تلفن همراه که روزانه بیش از 10 پیامک (SMS) ارسال می کنند به دلیل این که ارسال پیام ارتباط مستقیم با دست ، انگشتان و مفصل های این اندام دارد، پس از گذشت چند سال از ناراحتی انگشت شصت و مچ رنج خواهند برد .

   در حال حاضر حدود چهار میلیون نفر در انگلستان از ناراحتی ها وآسیب هایی که مربوط می شود به ارسال متن شکایت دارند، همچنین کاربران رایانه های خانگی برای ارسال email وRSS از این نوع بیماری ها شکایت داشته و تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است.

    ادامه مطلب...

[ دوشنبه 88/2/28 ] [ 8:43 صبح ] [ رستما ] [ نظرات () ]

دوست گرامی ، کدامیک از جملات زیر با ویژگی هایی که در خودت داری همخوانی دارد:

1-     ‌ شکست در رسیدن به هدف ها غالبا مساوی است با از دست دادن ارزش و بهای شخصی .

2-     ‌غالبا اشتباه مساوی با شکست است . موضع من در زندگی ،‌حول و حوش اجتناب از اشتباه است . فرصت های یادگیری و ارتقاء را از دست می دهم.

3-     ‌ در صورتی که دیگران شاهد نقایص یا معایب کارم باشند ،  غالبا به دلیل ترس از عدم پذیرش از سوی آنان ، دچار وحشت می شوم. تلاش برای کامل بودن در واقع روشی جهت حمایت گرفتن از دیگران به جای انتقاد ، طرد شدن یا نارضایتی می باشد.

4-     بندرت بر این باورم که در صورت به پایان رسانیدن یک کار به طور متوسط ، هنوز با ارزش هستم . در دیدن دورنمای موقعیت ها دچار مشکل هستم. برای  مثال ،‌اگر همیشه نمره (A) داشته ام ،در صورت گرفتن نمره  (‌ B ) بر این باورم که من یک بازنده کامل هستم.

5-     غالبا بر اساس لیست پایان ناپذیری از بایدها بنا شده ام که با قوانین خشکی برای هدایت زندگی من به خدمت گرفته می شود . با داشتن چنین تاکیدهایی بر روی باید ها بندرت بر روی خواسته ها و آرزوهای خود حساب می کنم.

6-     مشاهدات خود رابگونه ای جمع آوری می کنم که بگویم افراد دیگر باکمترین تلاش ،خطاهای کم ،استرس های عاطفی کمتر و بالاترین اعتماد به نفس به موفقیت دست می یابند . در عین حال کوششه ای خود را پایان نا پذیر و ناکافی تلقی می کنم.  

    هر یک از موارد فوق در یک عبارت به ترتیب عبارتند از :

1-    ترس از بازنده بودن

2-    ترس از اشتباه کردن

3-    ترس از نارضایتی

4-    همه یا هیچ پنداری

5-    تاکید بسیار بر روی بایدها

6-    اعتقاد داشتن به این امر که دیگران به آسانی به موفقیت می رسند.

این موارد بیان گر برخی احساسات ‍، افکار و باورهای منفی است  که ‌احتمالا با کمال گرایی مرتبط می باشند.

«کمال گرایی » به افکار و رفتار های خود تخریب گرانه ای اشاره می کندکه هدف آنها رسیدن به اهداف به شدت افراطی و غیر واقع گرایانه است. در جامعه ی امروزی ‍ به اشتباه کمال گرایی چیزی مطلوب و حتی لازم برای موفقیت در نظر گرفته می شود.

    به هرحال مطالعات اخیر نشان می دهند نگرش کمال گرایانه موجب اخلال درموفقیت می شود.آرزوی کامل بودن، هم احساس رضایت ازخود را از فرد می گیرد و هم او را به اندازه سایر مردم(کسانی که اهداف واقع گرایانه دارند)، درمعرض ناکامی قرارمی دهد.

    اگر فردی کمال گرا باشد،‌احتمالا در کودکی یاد گرفته است دیگران با توجه به میزان کارآیی اش در انجام کارها به او بها می دهند در نتیجه آموخته است در صورتی ارزشمنداست که مورد قبول دیگران واقع شود (فقط بر پایه میزان پذیرش دیگران به خود بها می دهد ) ،‌ بنا بر این عزت نفس او ، بر اساس معیارهای خارجی پایه ریزی شده است . این امر می تواند فرد را نسبت به نقطه نظرها و انتقادات دیگران ، آسیب پذیر و به شدت حساس سازد. در نتیجه تلاش برای حمایت از خود و رهایی از این گونه انتقادات ، سبب می گردد کامل بودن را تنها راه دفاع از خود بداند .

    اکنون مجدداً به موارد ذیل توجه کن:

آیا احساس می کنی کارها را باید100%درست انجام دهی و در غیر این صورت فردی متوسط و یا حتی بازنده هستی؟

آیا نوشتن مقالات و طرح ها را با اهداف انجام دقیق آنها به تعویق می اندازی ؟

آیا احساس می کنی کارهایی که به اتمام رسانده ای به اندازه کافی خوب نیستند؟

آیا شما هم همواره فکر می کنید آن کسی که می خواهید باشید نیستی؟

آیا شما هم فرد کمال گرایی هستی؟؟؟

اگرچنین باشددر آن صورت شمابه جای حرکت درمسیرموفقیت سعی درکامل بودن دارید ودرواقع«کمال گرا» هستی.

 

 


[ شنبه 88/2/26 ] [ 3:47 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]

    قبل از این که مطلب زیر را بخوانی چند لحظه فکر کن که :

توانائی های بالقوه ات چقدر است ؟ اگر مجبور باشی ، چه کارهایی می توانی انجام دهی؟ هر چقدر هم خود را دست بالا بگیری باز هم ، خودت را کم به حساب آورده ای. و این مطلب از ویلیام جیمز در موردت صدق می کند که می گوید:

" اغلب آدم ها به لحاظ جسمی ، ذهنی یا اخلاقی در دایره بسیار باریکی از وجود بالقوه خود زندگی می کنند ، تنها از جزئی از آگاهی احتمالی و منابع روح و روان خود بهره می گیرند. کارشان به رفتار کسی می ماند که از مجموعه اندام های زنده جسم خود ، عادت کند که تنها انگشت کوچکش را تکان دهد.

حوادث غیر منتظره و بحرانهای بزرگ نشان می دهندکه منابع حیاتی ما چقدر از آنچه می پنداریم بزرگتر و عظیم تراست.


[ شنبه 88/2/26 ] [ 8:33 صبح ] [ رستما ] [ نظرات () ]
........

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 80755