سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران من
قالب وبلاگ

در گلستان سعدی شیرازی، باب عشق و جوانی، یک مثنوی عاشقانه آورده شده است که پدر داستان عاشقانه ی معروف تایتانیک است. ادبیات و فرهنگ غنی ما سرشار از مفاهیم و مضامین نابی است که متاسفانه نه تنها ندیده و نشنیده و نشناخته ایم بلکه با نمونه های بیگانه ی آن بیشتر آشنا هستیم و از فرهنگ ناب خویش باز مانده ایم. باعث تاسف است که جوانان ما با اثری چون گلستان سعدی بیگانه اند. می توان به جرات ادعا کرد این کتاب یکی از بهترین نثر های جهان و شیرین ترین نثر پارسی است. اثری به غایت هنری و آموزنده و جذاب که افتخار زبان فارسی ماست. گلستان حکایت زندگی است، با تمام فراز و نشیب های آن. تجربه ی شخصی من در مطالعه ی این کتاب ارزشمند وصف ناشدنی است. با مطالعه ی این کتاب هم زبان مادری تان را بهبود خواهید بخشید و هم درس های گران بهای زندگی خواهید آموخت. شایان ذکر است که ترجمه ی این کتاب قرن ها در کلیساهای انگلستان یکی از کتاب های درسی بود و از این جهت اولین اثر ادبی پارسی است که به زبان بیگانه ترجمه شده است. همانطور که در ابتدای مطلب آمد، سعدی هفت قرن پیش در اثری به یاد ماندنی داستان عاشقانه ای را به تصویر کشیده است که در سال 1997 میلادی دست مایه عاشقانه ی فیلم سینمایی تایتانیک بود.

داستان از آنجا شروع می شود که جوانی پاکباز همراه با معشوق زیبای خود در قایقی بوده است که در گرداب گرفتار می شوند و با هم به درون دریا می افتند. هنگامی که قایقران قصد نجات او را داشته است از بین موج ها می گوید که مرا رها کن و یارم را نجات بده و در اثر این فداکاری کشته می شود… در واپسین لحظات جملاتی می گوید که خودتان باید بخوانید…

این اثر فخیم و عاشقانه ی ناب در زیر آمده است:

جوانی پاکباز پاکرو بود   با پاکیزه رویی در کرو بود
چنین خواندم که در دریای اعظم   به گردابی درافتادند با هم
چو ملاح آمدش تا دست گیرد   مبادا کاندر آن حالت بمیرد
همی گفت از میان موج و تشویر    مرا بگذار و دست یار من گیر
در این گفتن جهان بر وی بر آشفت   شنیدندش که جان می داد و می گفت:
حدیث عشق از آن بطال منیوش   که در سختی کند یاری فراموش
چنین کردند یاران، زندگانی   ز کار افتاده بشنو تا بدانی
که سعدی راه و رسم عشقبازی   چنان داند که در بغداد تازی
اگر مجنون لیلی زنده گشتی   حدیث عشق از این دفتر نبشتی

[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:20 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]
چگونه جاده گوارش را پاکسازی کنیم؟

صرف‌نظر از مواد مفیدی که پس از تجزیه توسط روند هضم غذا به رگ‌ها یا بخش‌های دیگر بدن می‌رسد، پیچ و خم تونل مانند روده نقشی اساسی در دفع قسمت‌های زائد موادی دارد که وارد بدنمان می‌کنیم بنابراین، تا حدود زیادی می‌توان تصور کرد که ضایعات غذایی مسیر طولانی روده را در هنگام دفع براحتی با انواع سموم و ضایعات به خود آلوده می‌کند.

برای آن که این ضایعات و سموم به کبد و خون بازنگردد یا سبب ایجاد بیماری‌های گوارشی نشود، می‌توان برخی خوردنی‌ها را در سبد غذایی خانواده جای داد تا افزون بر کارکرد بهتر دستگاه گوارش، از مصائب احتمالی آتی این سموم هم در امان ماند.

یکی از جادوگرانی که با تقویت باکتری‌های مفید همچون مهندس روغن‌کاری جداره روده، سبب دفع راحت و سریع ضایعات می‌شود، جوانه گندم است.

روزی یک یا دو قاشق غذاخوری سبزینه تازه‌جوانه‌زده گندم را خوب بجوید تا پس از دو یا سه روز اثرات آن را حس کنید.

جوانه گندم با تقویت باکتری‌های مفید، بخصوص برای آنها که نمی‌خواهند اجابت مزاجشان نه آنقدر روان شود که به دردسر افتند، نه آنقدر سخت که از سختی آن شکوه کنند، کولاک می‌کند.

فقط یادتان باشد آن را تنها، نه در سالاد یا همراه با غذا، میل کنید و خوب هم بجوید تا معده ماده‌ای حاضر و آماده و بدون مشکل را روانه سیستم گوارش کند. مشابه این خاصیت را جوانه‌های جو و یونجه نیز تا حدودی دارد.

سبزیجاتی مثل تره‌فرنگی، برگ کلم و بروکلی نیز علاوه بر یاری رساندن به بخش‌ها و سیستم‌های دیگر بدن، نه‌تنها در پاکسازی دستگاه گوارش نقشی مفید دارد، بلکه سرشار از فیبر بوده، با کمک به ساز و کار معده، هضم غذا را روان و راحت می‌کند؛ برای نمونه، برگ کلم خاصیت میکروب‌کش دارد و خون را نیز تصفیه می‌کند.

گاهی می‌توان آب سبزیجات را هم به این منظور نوشید.سبزیجات خام یا بخارپز، اعم از پیاز و پیازچه، سیر و هویج نیز در فرآیند تمیز کردن دستگاه گوارش ایفاگر نقشی سرشار از فایده است.

گیاهان بنشنی چون نخود سبز، ماش و عدس ناراحتی‌های گوارشی را خنثی می‌کند. چای سبز و دانه‌هایی از قبیل کتان خوراکی هم چنین خاصیتی دارد.

از انجیر هر چه بگوییم کم است؛ قدما برای درمان بواسیر از آن بهره می‌بردند، خاصیت قلیایی‌کننده آن در برابر اسیدها آثار چربی مضر حیوانی را پاک می‌کند، اثرات سم‌زدایی آن مثال‌زدنی است، قند موجود در آن انرژی را افزون می‌کند، دانه‌هایش با جذب آب موجود در روده از متورم شدن آن جلوگیری می‌کند و همچنان می‌توان خواص دیگری از آن را ذکر کرد.

همانند انجیر، زیتون هم در نظافت و تمیز کردن دستگاه گوارش بویژه دیواره عروق خونی اثرات قابل ذکری دارد، در روده‌ها از رسوب آهن و در عروق از رسوب چربی‌های خطرناک جلوگیری می‌کند.

در میان مرکبات، لیموترش و سیب علاوه بر خواص فراوانشان، از میوه‌های مفید و کارآمد در این زمینه است. آب لیموترش را در لیوانی از آب ولرم بریزید و ناشتا میل کنید تا دستگاه گوارشتان را ضدعفونی کند.

این میوه همچون سربازی ضدویروس و آنتی‌باکتریال، نه‌تنها ایمنی بدنتان را افزایش می‌دهد، بلکه خونتان را هم از مواد سمی پاکسازی می‌کند. اگر تمایلی به خوردن لیمو ندارید، جای آن خاکشیر را در آبی گرم بریزید و بخورید.

شربت خاکشیر که در فصل گرما رفع عطش می‌کند، در این شیوه مصرف، لعابی سحرآمیز تولید می‌کند که برای جداره روده همچون روغنی نرم است و آنچه را دفع‌کردنی‌ است، براحتی از این گذرگاه عبور می‌دهد. همین کار را با نوشیدن آب گیاه آلوئه‌ورا می‌توانید انجام دهید.

این گیاه که بیشتر به عنوان ماسکی برای زیبایی و شادابی پوست شناخته شده، سرشار از ویتامین‌ها و املاح است، علاوه بر نظافت دستگاه گوارش و کمک به حرکت‌های روده در انتقال مواد زائد، رافع یبوست بوده، در عین حال سبب بهبود اسهال می‌شود، اختلالات ایمنی را با تحریک گلبول‌های سفید خون برای مبارزه علیه ویروس‌ها کاهش می‌دهد و در سم‌زدایی از بدن و رفع خستگی اثراتی مفید دارد.

یکی دیگر از میوه‌هایی که می‌توان به همین منظور در سبد غذایی خانواده قرار داد انگور است. از انگور به عنوان تصفیه‌کننده خون و کبد، نظافتچی گوارش، رافع برخی اختلالات عفونی و از بین برنده بعضی انگل‌های موجود در روده یا معده یاد می‌کنند.

اگر معده قوی و کارآمدی دارید، بکوشید هسته آن را هم بجوید، زیرا هسته انگور دربردارنده کلسیم و ویتامین‌های A و E بوده، خوردنش اثراتی مفید بر عملکرد دستگاه گوارش و کاهش ترشحات ناخواسته ادرار دارد.

برعکس، اگر معده ضعیفی دارید، هنگام تناول باید حتی پوست آن را بگیرید که دیر هضم بودنش مشکل‌ساز نشود. روغن دانه انگور نیز خاصیت‌هایی در ضدیت با یبوست دارد.

نمی‌توان درباره میوه‌های از بین برنده انگل‌ها و عفونت‌های دستگاه گوارش سخن گفت، اما به خواص انار اشاره نکرد. انار همچنین در بهبود امراض کبد که محل تصفیه سموم بدن است اثرات بسیار دارد.

بکوشید دست‌کم بخشی از میوه‌ها و خوردنی‌های ذکر شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بدنتان در برابر باکتری‌ها، انگل‌ها و عفونت‌های روده و گوارش مقاوم شده، احساس بهتر، شادابی بیشتر و سلامت افزون‌تری داشته باشید.
برگرفته از سایت سیمرغ

[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:18 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]

افرادی که فعالیتهای ذهنی انجام می دهند 63درصد کمتر از افرادی که به ندرت فعالیتهای فکری دارند درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند. طبق مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان انجام شد، محققان دریافتند که بزرگسالانی که بازی های فکری را به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام می دهند به طور چشمگیری هوششان بهتر از بقیه می شود.

بازی های فکری که در زیر آمده است نیز به همین منظور طراحی شده است. بازی های فکری زیر که بازی هایی جهت بالابردن قوه ادراک و هوش شخص است، توسط سینتیا گرین استاد گروه روانپزشکی انشکده پزشکی سینایی و بنیان گذار برنامه های بهبودبخشی و بالابرنده هوش افراد طراحی شده است.

انجام دادن بازی های زیر، همراه با خوردن غذاهای مناسب و ورزش کردن می تواند قدرت ذهنی و فکری شما را تا 78 درصد بالا ببرد. امتحان کنید.

1- رنگ ها را بنویسید

توانایی تان را به چالش بکشانید تا تمرکز پیدا کنید. رنگها را با صدای بلند بخوانید و بنویسید. این کار را تکرار کنید.

 

 

2- فقط با 7 کلمه
قوه تخیلتان را با این تست شفاهی امتحان کنید. یک داستان کوتاه بنویسید و فقط از 7 کلمه در آن ستفاده کنید.
 
3- جهت مخالف
با انجام دادن کارهای روزمره تان با دست مخالفتان(اگر راست دست هستید، از دست چپتان استفاده کنید) بین سلولهای مغز اتصال ایجاد کنید. اگر راست دست هستید، از دست چپتان برای کارهای روزمره مثل مسواک زدن، شانه کردن مو، و خوردن استفاده کنید. حتی سعی کنید با دست چپتان بنویسید. آیا استفاده از دست مخالفتان در طول روز آسان تر میشود؟
 
4- تصاویر موردنظر را بیابید
این روش به شما کمک می کند تا مهارت جستجوی تصویری تان را تقویت کنید. جدولی از نشانه های مختلف تهیه کنید. برای هر کدام از این نشانه ها 30 ثانیه وقت بگذارید، و ببینید نشانه هایی که در بالای جدول آمده است، هرکدام چند بار در جدول تکرار شده است.
5- به خاطر سپردن تصاویر موجود در عکس*
حافظه تصویری تان را تمرین کنید. عکسی را به مدت 1 دقیقه ببینید. سپس عکس را از چشمتان پنهان کنید و هرآنچه در عکس دیدید و به خاطر می آوردید را یادداشت کنید. یکبار دیگر امتحان کنید اما قبل از اینکه شروع کنید یک نفس عمیق بکشید و به عکس دقت کنید. دفعه دوم بهتر نبود؟

6- یادداشت برداری

خودتان را به یادداشت برداری عادت دهید. هرزم انی که اطلاعات مهمی دریافت کردید یادداشت کنید مثلا موقع مراجعه به پزشک،وکیل یا هر موقعیتی که ممکن است موجب استرس و عصبانیت شما شود و باعث شود که ذهن و حافظه شما را بپوشاند. یادداشت برداری در کار هم بسیار مهم است. چند برگه سفید را در یک فایل بگذارید و هنگام برگزاری جلساتتان از آن استفاده کنید تا نکات مهمی که درجلسه تان مطرح شده را ثبت و ضبط کنید.
 
7- شمارش معکوس کنید
در اینجا یک تمرین فکری آورده شده است که به ذهن تان کمک می کند. این سه تمرین زیر را انجام دهید.

* از 200 شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر شماره 5 عدد کم کنید به عبارت دیگر با اختلاف 5 عدد شمارش معکوس کنید.

* از 150 شروع کنید، با اختلاف 7 شماره شمارش معکوس کنید. (از هر عدد، 7 شماره کم کنید و شمارش معکوس کنید)

* از 100 شروع کنید، با اختلاف 3 شماره، شمارش معکوس کنید.(از هر عدد، 7 شماره کم کنید و شمارش معکوس کنید)
 
*کلیدجواب های مربوط به:
تصاویر مورد نظر را بیابید: لوازمی که در عکس مشاهده می شود شامل یک پنجره بزرگ، کرکره نصب شده روی پنجره بزرگ، مبلمان سفید، دو عدد کوسن راه دار، بالش طلایی رنگ، اشیاء چوبی که روی میز قهوه موجود است، یک عدد ویولون کوچک، 3 عدد پنجره کوچک، کتابخانه، تعدادی کتاب، حباب، یک عدد گیاه کوچک روی کتابخانه، لامپ کوچکی که روی کتابخانه است، یک عدد گلدان روی کتابخانه، یک عدد کاسه روی کتابخانه، فرش کرم تیره است.
(برگرفته از سایت سیمرغ)

[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:17 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]
عادت‌هایی که سبب تخریب سلول‌های مغزی می‌شوندبرخی از این عادتها و عوامل مضر برای مغز عبارتند از:

1.نخوردن صبحانه: افرادی که صبحانه نمی خورند میزان قند خونشان بیش از حد معمول افت می کند. این امر باعث می شود که مواد مغذی به میزان کافی به مغز نرسد و سلول‌های مغزی تحلیل بروند.

2.پرخوری: پرخوری در واقع موجب سفت شدن سرخرگ‌ها در مغز می شود که نتیجه آن کاهش قدرت ذهنی است.

3.کشیدن سیگار: سیگار از چند جنبه بافت مغز را تحلیل می برد و از عوامل تشدید کننده خطر بروز آلزایمر است.

4.مصرف زیاد مواد قندی وشیرین: مصرف زیاد مواد قندی در فرآیند جذب پروتئین و مواد مغذی در بدن اختلال ایجاد می‌کند و حاصل آن سوء تغذیه و اختلال در رشد مغز است.

5.آلودگی هوا: مغز یکی از مهمترین مصرف کنندگان اکسیژن در بدن است. استنشاق هوای آلوده سطح اکسیژن مغز را پائین می آورد و کارآیی این عضو حیاتی را کاهش می دهد.

6.کم خوابی: خواب از اقدامات مهم برای استراحت دادن به مغز است. کم خوابی زیاد و طولانی مدت مرگ سلولهای مغزی را تشدید می‌کند.

7.پوشاندن سر در هنگام خواب: خوابیدن در حالتی که روی سر پوشیده باشد مانند کشیدن پتو روی سر یا صورت که باعث افزایش کربن و کمبود اکسیژن برای تنفس می‌شود، تاثیر مخربی روی مغز دارد.

8.کار کشیدن از مغز در دوره بیماری: کار یا مطالعه زیاد و شدید در مواقعی که بیمارهستید توان مغز را کاهش داده و به سلولهای مغزی آسیب وارد می‌کند.

9.کمبود افکار سازنده و محرک مغزی: اندیشیدن بهترین شیوه برای ورزیده کردن مغز است و فقدان افکار محرک مغز می تواند موجب تحلیل رفتن بافت مغزی شود.

 

10. کم حرفی دائمی: صحبت کردن از روی مطالعه و نه پرحرفی‌های بیهوده و به اشتراک گذاشتن دانش و آگاهی با دیگران، باعث افزایش کارایی مغز می‌شود.

[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:11 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]
رابطه ورزش و هوش

ورزش کنید؛ نمرات بهتری بگیرید

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

محققان در تحقیقات خود بیش از 200 دانش آموز را به مدت 9 سال زیر نظر گرفتند.
محققان این دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند به گونه ای که برای یک گروه درسهای تربیت بدنی در طول پنج روز درهرهفته به همراه تمرین های بیشتر توازن و هماهنگی در نظر گرفته شد اما برای گروه دوم سطح عادی تمرین های بدنی در نظر گرفته شد.این تحقیقات نشان داد: 96 درصد دانش آموزان گروه اول نتایجی گرفتند که توانستند وارد دبیرستان شوند اما این میزان در باره گروه دوم 89 درصد بود.

 

این تفاوت به طور خاص خودش را بین دانش آموزان پسر نشان داد به گونه ای که دانش آموزان پسر گروه اول نتایج بالاتری در درسهای زبان سوئدی و انگلیسی، ریاضیات، تربیت بدنی و سلامت نسبت به دانش آموزان پسر گروه دوم گرفتند.انگرید اریکسون از دانشگاه مالمو سوئد گفت: ما به طور علمی تاکید می کنیم که تربیت بدنی روزانه و تحرک نه تنها مهارت های حرکتی دانش آموزان بلکه نتایج درسی آنها را نیز بهبود می بخشد.

[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:10 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]

جمله ی : "او در جایگاه پالاینده و خالص کننده نقره خواهد نشست" ، برخی از شنوندگان را دچار سردرگمی کرد. آنها نمی‌دانستند که این عبارت در مورد ویژگی و ماهیت خداوند چه مفهومی می‌تواند داشته باشد. از این رو یکی از افراد  پیشنهاد داد فرایند تصفیه و پالایش نقره را بررسی کند و نتیجه را در جلسه بعدی به اطلاع سایرین برساند. با یک نقره‌کار تماس گرفت و قرار شد او را درمحل کارش ملاقات کند تا نحوه کار او را ازنزدیک ببیند.وقتی طرز کار نقره کار را تماشا می‌کرد، دید که قطعه‌ای نقره را روی آتش گرفت و گذاشت کاملاً داغ شود. او توضیح داد که برای پالایش نقره لازم است آن را در وسط شعله، جایی که داغتر از همه جاست نگهداشت تا همه ناخالصی‌های آن سوخته و از بین برود. فرد اندیشید: ما نیز در چنین نقطه داغی نگه داشته می‌شویم. بعد دوباره به این جمله که می‌گفت: «او در جایگاه پالاینده و خالص کننده نقره خواهد نشست» فکر کرد. از نقره‌کار پرسید : آیا واقعاً در تمام مدتی که نقره درحال خلوص یافتن است، او باید آنجا جلوی آتش بنشیند؟ مرد جواب داد بله، نه تنها باید آنجا بنشیند و قطعه نقره را نگهدارد بلکه باید چشمانش را نیز تمام مدت به آن بدوزد.. اگر در تمام آن مدت، لحظه‌ای نقره را رها کند، خراب خواهد شد. فرد لحظه‌ای سکوت کرد. بعد پرسید: از کجا می‌فهمی نقره کاملاً خالص شده است؟ مرد خندید و گفت: «خوب، خیلی راحت است. هر وقت تصویر خودم را در آن ببینم

اگر امروز داغی آنش را احساس می‌کنی، به یاد داشته باش که خداوند چشم به تو دوخته و همچنان به تو خواهد نگریست تا تصویر خود را در تو ببیند.

» زندگی چون یک سکه است. تو می‌توانی آن را هر طور که بخواهی خرج کنی، اما فقط یک بار«


[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 1:46 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]

فرعون پادشاه مصر ادعای خدایی میکرد.
روزی مردی نزد او آمد و در حضور همه خوشه انگوری به او داد و گفت: اگر تو خدا هستی پس این خوشه را تبدیل به طلا کن.
فرعون یک روز از او فرصت گرفت. شب هنگام در این اندیشه بود که چه چاره ای بیندیشد و همچنان عاجز مانده بود که ناگهان کسی درب خوابگاهش را به صدا در آورد.
فرعون پرسید کیستی؟ ناگهان دید که شیطان وارد شد.
شیطان گفت: خاک بر سر خدایی که نمیداند پشت در کیست. سپس وردی بر خوشه انگور خواند و خوشه انگور طلا شد!
بعد خطاب به فرعون گفت: من با این همه توانایی لیاقت بندگی خدا را نداشتم آنوقت تو با این همه حقارت ادعای خدایی می کنی؟
پس شیطان عازم رفتن شد که فرعون گفت: چرا انسان را سجده نکردی تا از درگاه خدا رانده شدی؟
شیطان پاسخ داد: زیرا میدانستم که از نسل او همانند تو به وجود می آید.


[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 12:27 عصر ] [ رستما ] [ نظرات () ]

در یک شرکت بزرگ که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یک مورد به یاد ماندنی اتفاق افتاد:
شکایتی از سوی یکی مشتریان به کمپانی رسید. او اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون متوجه شده بود که آن قوطی خالی است.

بلافاصله با تاکید و پیگیریهای مدیریت ارشد کارخانه این مشکل بررسی، و دستور صادر شد که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید.

مهندسین نیز دست به کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند : پایش (مونیتورینگ) خط بسته بندی با اشعه ایکس بزودی سیستم مذکور خریداری شده و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین،‌ دستگاه تولید اشعه ایکس و مانیتورهائی با رزولوشن بالا نصب شده و خط مزبور تجهیز گردید. سپس دو نفر اپراتور نیز جهت کنترل دائمی پشت آن دستگاهها به کار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطیهای خالی جلوگیری نمایند.

نکته جالب توجه در این بود که درست همزمان با این ماجرا، مشکلی مشابه نیز در یکی از کارگاههای کوچک تولیدی پیش آمده بود اما آنجا یک کارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و کم خرج تر حل کرد : تعبیه یک دستگاه پنکه در مسیر خط بسته بندی تا قوطی خالی را باد ببرد !!!


[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 11:47 صبح ] [ رستما ] [ نظرات () ]

شب کریسمس بود و هوا، سرد و برفی. پسرک، در حالی‌که پاهای برهنه‌اش را روی برف جابه‌جا می‌کرد تا شاید سرمای برف‌های کف پیاده‌رو کم‌تر آزارش بدهد، صورتش را چسبانده بود به شیشه سرد فروشگاه و به داخل نگاه می‌کرد.

در نگاهش چیزی موج می‌زد، انگاری که با نگاهش، نداشته‌هاش رو از خدا طلب می‌کرد، انگاری با چشم‌هاش آرزو می‌کرد.

خانمی که قصد ورود به فروشگاه را داشت، کمی مکث کرد و نگاهی به پسرک که محو تماشا بود انداخت و بعد رفت داخل فروشگاه. چند دقیقه بعد، در حالی‌که یک جفت کفش در دستانش بود بیرون آمد.
- آهای، آقا پسر!

پسرک برگشت و به سمت خانم رفت... چشمانش برق می‌زد وقتی آن خانم، کفش‌ها را به ‌او داد. پسرک با چشم‌های خوشحالش و با صدای لرزان پرسید:
- شما خدا هستید؟

- نه پسرم، من تنها یکی از بندگان خدا هستم!
- آها، می‌دانستم که با خدا نسبتی دارید!


[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 11:43 صبح ] [ رستما ] [ نظرات () ]

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست. بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند. فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را از سرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند. به فکرش رسید که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند. او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند. یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد و او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم این کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند. یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری ؟!



[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 11:40 صبح ] [ رستما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 80764